onsdag, mars 31, 2010

Idag kan man läsa i tidningen Finnveden Nu att SD ställer upp i kommunvalet i tre kommuner, nämligen Värnamo, Gislaved och Gnosjö.

Gislaved och Värnamo kan jag inte tycka så mycket om, men Gnosjö däremot är ju min hemmaplan. Med den brist på politik och brist på synlighet som senaste mandatperioden bjudit på, skulle det inte förvåna mig om de kommer att lyckas ganska bra. Det är många som vill ha något annat utan att veta om att det inte är SD de behöver.

I intervjun kan man läsa att den största frågan även kommunalt, handlar om den sk. invandringspolitiken. Vad man skall kunna göra åt invandringspolitiken på lokal nivå har jag svårt att se eftersom den styrs från annat håll. Alltså inte någon kommunal fråga i något väsentligt.

När det gäller påståendet att äldrevården skulle vara eftersatt, så rekommenderar jag SD att läsa de rapporter som finns i detta ämne. Sjukvården är som bekant inte någon kommunal fråga och den tredje frågan de skall arbeta med: pensionärernas villkor så är det ju inte heller någon kommunal fråga.

Så, vad vill de EGENTLIGEN med sin strävan att komma in i kommunpolitiken?

Inga kommentarer: